Sunday 22 September 2019

Japanese From Zero Book 3 Chapter 4 Reading Comprehension

More reading and writing comprehension practice from Japanese From Zero Book 3 Chapter 4.


My English translations are still rough, but it is the best that I could do.

1。今日、私 は 友達 と 三上けん の コンサート に 行きます。
1. Today, I and a friend will go to Mikamiken's Concert.
2。私 は 三上けん の 歌 が 大好き です。
2. I love Mikamiken's song.
3。CD が 全部 欲しい です。
3. I want all of (her) CD's.
4。三上けん は ファン が とっても 多い から、三日月前 に チケット を 買いました。
4. Mikamiken has a very large amount of fans and because of that I bought tickets 3 months before.
5。チケット は 五千八百円 でした。
5. The ticket was 5800 Yen.
6。友達 は 高い と 言った けど、私 は 高くない と 思います。
6. My friend said it was expensive, however, I do not think it is expensive.
7。コンサート は 九時 から です。
7. The concert is from 9 o'clock.
8。私達 は 八時 から 会場 の 前 で 待ちます。
8. We will wait from 8 o'clock before the concert.
9。友達 の 家 から 会場 まで 車 で 一時間、かかります。
9. From my friend's house to the concert by car takes 1 hour.
10。友達 は 家 に 六時五十分 まで いる と 言いました。
10. My friend said he will be at home until 6:50.
11。私 は 友達 の 車 で 行きます。
11. I will go in my friend's car.

Questions about the above text:

1。今日、私 は どこ に 行きます か。
1. Today, I will go where?
Mikamiken's Concert

2。なぜ、三上けん の コンサート に 行きます か。
2. Why will I go to Mikamiken's concert?
Because they are a fan.

3。いつ チケット を 買いました か。
3. When did you buy the Ticket?
3 Months before.

4。チケット は いくら でした か。
4. How much was the ticket?
5800 Yen.

5。誰 が チケット は 高い と 言いました か。
5. Who said the ticket was expensive?
The friend.

6。私 は チケット が 高い と 思いました か。
6. Did I think the ticket was expensive?
No

7。コンサート は 何 時 から です か。
7. From what time is the concert.
9 o'clock.

8。私 は 八 時 から 九 時 まで 何 を します か。
8. I did what from 8 o'clock until 9 o'clock?
Wait for the concert.

9。友達 の 家 から 会場 まで、車 で どのぐらい かかります か。
9. It takes how long to go from the house to the concert?
1 hour.

10。友達 は 家 に 何 時 まで います か。
10. The friend will be in the house until what time?
6:50.

If you spot any issue with my English translation, please feel free to correct me.

No comments:

Post a Comment